Apartmani za odmor na moru +
uzbudljive aktivnosti u Nacionalnom parku Paklenica

JEDNODNEVNO PLANINARENJE U NACIONALNOM PARKU PAKLENICA

Planinarenje u Nacionalnom parku Paklenica Planinarenje u Nacionalnom parku Paklenica Planinarenje u Nacionalnom parku Paklenica

Obilježja aktivnosti

Pješačenje

Ruta:

Trajanje aktivnosti:

Imate li vodiča?

Dostupno:

Težina:

Osiguravamo:

Seline – Velika Paklenica – Anica luka – Anica kuk – (Jurline – Njive Lekine – Mala Paklenica) – Jukići – Seline

1 dan (bez noćenja)

ne, idete samostalno (na zahtjev možemo osigurati vodiča za pojedince i grupe)

od ožujka do listopada

umjerena do zahtjevna

kartu Nacionalnog parka Paklenica, GPS uređaj, popis koordinata kontrolnih točaka, ulaznice za Nacionalni park, neograničene savjete i upute, i telefonsku podršku.

Aktivnost ukratko

Paklenica National Park

Izašavši iz Paklenica Sport Apartmana {1} morate prijeći glavnu ulicu i krenuti desno. Skrenite u prvu ulicu lijevo (Put Škiljići-Dadići) {2} koja vas vodi u smjeru Velebita do sela Dadići. U Dadićima {3} idete lijevo do glavnog ulaz u Nacionalni park Paklenica{4}. Između Dadića i ulaza u park nalazi se poučna staza "Kratko putovanje kroz prošlost" opremljena s pet ploča na kojima je prikazana povijest Paklenice od prapovijesti do danas.

Unutar Nacionalnog parka pratite asfaltiranu cestu, a kada dođete na makadam ulazite u impresivan kanjon Velike Paklenice. Put vas vodi kroz kanjon do Anića luke {5} gdje ostavljate kanjon i započinjete planinarenje u smjeru Anića kuka. Budući da je Anića kuk najpoznatija stijena među penjačima u Hrvatskoj, uspon je dobro označen. Zadnji dio planinarske staze koji vodi do samoga vrha je zahtjevan, ali kada stignete na vrh doživjet ćete divan pogled na kanjon i najviše vrhove Velebita. Litica je visoka preko 300 metara, a poznata je po svojoj razvedenosti i brojnim penjačkim izazovima i prevjesima. Vrh Anića kuka {7} je na 711 m nadmorske visine, i to je najviša točka ove rute.

S vrha se vratite na križanje {6} ispod vrha Anića kuka. Ako ne želite ići zahtjevnom planinarskom stazom do vrha, čim stignete na križanje ispod vrha Anića kuka nastavite u smjeru sela Jurline do Lukčeve pećine i livade koja se koristi kao helidrom. Na livadi {8} skrenite desno (južno) te slijedite planinarske staze koje su na karti Nacionalnog parka Paklenica označene brojevima 10 i 14.

Staze se spuštaju u smjeru Selinama (selo Jukići) {9}. Ako želite napraviti duži izlet, na livadi skrenite lijevo prema sjeveru, te po stazi broj 14 do sela Jurline {10}, a zatim slijedite staze broj 8 i 13 u smjeru istok do područja pod imenom Njive Lekine. Na križanju u Njivama Lekinim {11} možete izabrati stazu broj 11 koja vodi na jug ili nastaviti u smjeru istoka (staze broj 12 i 13), te se spustiti u kanjon Male Paklenice. Kanjon je lijep, ali staza je u njemu dosta zahtjevna.

Ako ste za povratak izabrali planinarsku stazu broj 10 ili 11, imat ćete široki pogled na Jadransko more i otoke. Kada se spustite s planine i izađete iz Nacionalnog parka doći ćete na asfaltiranu cestu u selu Jukići {9}. Idite na desno, prema zapadu, te ćete proći kroz sela Jusupi i Jurline. Kada stignete u selo Dadići {3}, skrenite lijevo prema jugu kako biste se vratili u Paklenica Sport apartmane {1}.

Obilazak opisane planinarske rute traje 5 do 7 sati, ovisno o izabranoj varijanti puta. Ne zaboravite obući odgovarajuću odjeću i obuću, te uzeti na planinarenje dostatnu količinu vode za piće. Ovaj izlet nećete nikada zaboraviti!

Cijene i termini

Cijena ulaznice za Nacionalni park Paklenica od svibnja do rujna je 7 eura za odraslu osobu.  Termini nisu fiksni.